Fri frakt på alla beställningar över 400 SEK (inom Sverige)

Ring oss för experthjälp! 0370-339770

Köpvillkor

Priser

Alla priser är inklusive mervärdesomsättningsskatt (moms) som för närvarande är 25%. Vi reserverar oss för eventuella prishöjningar, momsjustering, valutaförändringar etc. Dessa eventuella ändringar meddelar vi vid beställning. Samtliga priser är angivna i Svenska Kronor (SEK) när du väljer att handla på den svenska sida. På den danska sidan är alla priser angivna i Danska Kronor (DKK).

Betalning

Vi använder oss av Shopify Payments som betallösning där du enkelt kan genomföra dina köp med hjälp av bank- eller kreditkort, välja fakturabetalning, delbetalning eller direktbetalning genom Klarna. Vårt samarbete med Shopify och Klarna innebär att de ansvara för all kreditprövning och tar beslut angående godkännande av kredit samt andra finansiella uppgifter.

Kortbetalning

  • VISA
  • Mastercard
  • American Express
  • Maestro

Din betalning hanteras av Shopify med säker kryptering under strikta bankstandarder. Debitering av ditt betalkort sker vid utcheckning.

Klarna

  • Betala Senare
  • Betala direkt
  • Finansiera med Klarna/Slice It

Klarna Checkout är en av de ledande betalväxlarna på marknaden, vilket garanterar din säkerhet. Betalningen samt hanteringen sker genom säkra sidor på nätet, med krypterad dataöverföring. För klarnas villkor, se här https://www.klarna.com/se/villkor/

Fraktkostnad

Leveransadress inom Sverige

Fri frakt vid köp över 400 kronor, vid retur tillkommer en avgift på 49 kronor. Undantag vid skidor och snowboard, läs Byte/Returer gällande returavgifter.

Leveransadress utanför Sverige

För beställningar utanför Sverige debiterar vi inviduella kostnader beroende på vilket land paketet skickas till och paketets storlek. Kontakta oss för mer information

Vid leverans till Danmark tar vi ut en fraktkostnad på 99 SEK, undantag gäller vid paket över 150 cm då det blir en fraktkostnad på 140 SEK.

Leveranser

Leverans inom Sverige

Alla våra leveranser inom Sverige sker med DB Schenker och DHL. Kontakta oss vid specifika önskemål gällande leveranser, så ger vi er besked om hur vi kan lösa det. Normalt har ni era varor inom 1–3 vardagar förutsatt att varan finns på lager. Om vi inte har varan på lager är leveranstiden 4–14 dagar beroende på produkt. Läs under respektive produkt för att se både lagerstatus och leveranstid. Skulle en produkt vara tillfälligt slut får ni räkna med en något längre leveranstid. Vi kontaktar då er per mail eller telefon, så var noga med att uppge rätt mailadress och telefonnummer så att vi kan nå er under dagtid.

Leveransadress utanför Sverige

Alla våra leveranser inom Danmark sker med DHL, ni kan kontakta oss vid specifika önskemål om leveranser så ger vi er besked hur vi kan lösa det. Normalt har ni era varor inom 2-3 vardagar förutsatt att varan finns på lager. Om vi inte har varan på lager är leveranstiden 4–14 dagar beroende på produkt.

Ej utlösta paket

För alla outlösta paket förbehåller vi oss rätten att debitera kunden kostnaderna för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringskostnad (f.n. 300 SEK).

Byte/Returer

Ni har full bytesrätt/returrätt inom 30 dagar, vid oanvänd produkt. Vid retur tillkommer en returavgift på 39 kronor. Önskar ni byta produkt så ska ni returnera varan och lägga en ny beställning på den produkt som ni önskar byta till. Vid endast retur, returnerar ni varan genom vår returportal. När vi mottagit varan återbetalas pengarna via Klarna. Alla paketet som skickas till ombud kan ni returnera genom vår returportal, där skriver ni även ut er retursedel. Vid byte står vi för frakten (gäller ej skidor och snowboard).

Skidor som är monterade går ej att returnera (gäller ej demoskidor). Omonterade skidor, snowboard samt demoskidor kan returneras men du måste själv lösa och stå för hela returkostnaden.

Returen skickas till vårt lager som finns på följande adress:

Roupéz Skidshop AB (skidshop.se)

Isabergstoppen

335 72 Hestra

Sverige

Reklamation

Vid en eventuell reklamation, vänligen maila till claims@skidshop.se. Ange vilken order som ärendet gäller (ordernummer) samt information om ärendet. Ni får ett utlåtande samt adressen dit varan skall skickas. Erhållande av returadress är ej att likställa med godkänd reklamation. Vid retur av reklamation står ni för frakten tills dess att reklamationen är godkänd. Faktura/kvitto och returnummer skall medfölja returvaran. Är frakten ej betald eller om någon handling saknas återsänds varan till er. Vid godkänd reklamation återbetalar vi frakten ni erlagt och skickar er en ny vara fraktfritt. Om vi istället skall ersätta er genom återbetalning, görs detta genom insättning på ert bankkonto. Har ni däremot betalat med Klarna, återbetalar vi er genom Klarna. Var noga med att ge oss alla nödvändiga detaljer för att kunna göra överföringen, detta inkluderar bankens namn, clearingnummer samt kontonummer.

Garantier

Hos oss gäller de garantier som respektive varumärke har satt.

Övrigt
  • Vi reserverar oss för ev. slutförsäljning.
  • Vi förbehåller oss rätt till prisändring utan föregående avisering.
  • Färgavvikelser på produkter kan förekomma p.g.a. variation av färgåtergivning på olika bildskärmar.
  • Vi reserverar oss för eventuella fel i skrift på vår webbplats.
  • Priserna i webshopen kan variera från vår fasta markbutik.
  • Vi polisanmäler alla falska beställningar och bedrägeriförsök.

Butiken Roupéz Skidshop (skidshop.se) drivs av:

Roupéz Skidshop AB
Malmstensgatan 13
331 40 Värnamo
Sverige

Org- nummer: 556301–5865

Mejladress: info@skidshop.se